Известие

Collapse
No announcement yet.

износени малки свещи оказват ли влияние на мошноста на двигателя?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
    Няма такова изместване при Алфа. Свещите палят по едно и също време.
    Абсолютно точно,за умните бубини дето променят искрата и я удължават,са само бабини деветини.

    http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=78965 при мене вече е така.
    Last edited by nicola 59; d.m.y г., 22:47.
    155 2.0 16v МY95 Sport

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщение
      Да колега ,ма истината е че 2 от цилиндрите палят на големите свещи ,и през това време малките на другите два светят на изгорелите газове да намерят аспуха ,както се изрази колегата kode.При другите 2 цилиндъра е обратно.Води се туин спарк ма не е .Запазват само името,другите грамотни фирми същия резултат го постигат с една свещ която пали, и после в долна точка свети на газовете,само наште хубавци го правят с две свещи,за свят пари.Аз точно за това промених всичко и сега имам 2 свещи които палят заедно а на газовете не им свети никои.

      Ако само си пренаредил кабелите така, че двата изхода на една бобина да отиват на двете свещи на същия цилиндър, без да пипаш друго по ECU-то, сега имаш 2 свещи, които се палят в един цилиндър в началото на работния такт и в същото време други 2, които "светят на изгорелите газове".


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        Ако само си пренаредил кабелите така, че двата изхода на една бобина да отиват на двете свещи на същия цилиндър, без да пипаш друго по ECU-то, сега имаш 2 свещи, които се палят в един цилиндър в началото на работния такт и в същото време други 2, които "светят на изгорелите газове".
        То няма лошо ама какви са последствията от тази процедура? Няма ли да се омота нещо компа или ламбдата ..
        sigpic
        156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
        "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
          То няма лошо ама какви са последствията от тази процедура? Няма ли да се омота нещо компа или ламбдата ..
          Няма последици. По отношение на ECU-то нищо не се променя. Бобините пак са си толкова, колкото са били и представляват същите ел. товари. При процесите на горене очевидно също няма почти никаква разлика, поради което и ламбдата не регистрира нищо по-различно.
          Накратко - ECU-то няма как да "разбере" за това пренареждане на свещите.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Няма последици. По отношение на ECU-то нищо не се променя. Бобините пак са си толкова, колкото са били и представляват същите ел. товари. При процесите на горене очевидно също няма почти никаква разлика, поради което и ламбдата не регистрира нищо по-различно.
            Накратко - ECU-то няма как да "разбере" за това пренареждане на свещите.
            Че то ако е така ..
            sigpic
            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

            Comment


            • #21
              Чета много написано по въпроса и по чуждите форуми, че след пренареждането на кабелите като при CF3 се усеща положителен ефект (повишена мощност и по-добър респонс), та се замислям сериозно и аз да го пробвам.

              Моля колегите, които са направили тази трансформация да споделят впечатления от работата на мотора.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                То няма лошо ама какви са последствията от тази процедура? Няма ли да се омота нещо компа или ламбдата ..
                Падна разхода на бенз и колата стана мноо по еластична ,като е на по малки обороти. и и подадеш газ поема мноо по добре,и интересен факт,до сега не съм го споменал,ма стана по капризна за бензина,ако е по калпав, сега като си бях в бг го останових,понеже в Италия бенза е О.К и претропва малко аванса.

                ---------- Post added at 09:55 ---------- Previous post was at 09:44 ----------

                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Чета много написано по въпроса и по чуждите форуми, че след пренареждането на кабелите като при CF3 се усеща положителен ефект (повишена мощност и по-добър респонс), та се замислям сериозно и аз да го пробвам.

                Моля колегите, които са направили тази трансформация да споделят впечатления от работата на мотора.
                То в нашия форум ,май съм само аз или ако има и други са малко.При мене има положителен ефект минал съм около 10 000 км след реформата и съм мноо доволен а за палене сутрин просто не говорим понеже не дава да и докачиш ключа. При мене има и друго че понеже съм сложил и други дюзи по големи,то при нормално каране няма разлика понеже екуто е сток и сондата корегира всичко,ма на пълна газ,и студен мотор се усеща голяма разлика.
                155 2.0 16v МY95 Sport

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщение
                  Падна разхода на бенз и колата стана мноо по еластична ,като е на по малки обороти. и и подадеш газ поема мноо по добре,и интересен факт,до сега не съм го споменал,ма стана по капризна за бензина,ако е по калпав, сега като си бях в бг го останових,понеже в Италия бенза е О.К и претропва малко аванса.

                  ---------- Post added at 09:55 ---------- Previous post was at 09:44 ----------



                  То в нашия форум ,май съм само аз или ако има и други са малко.При мене има положителен ефект минал съм около 10 000 км след реформата и съм мноо доволен а за палене сутрин просто не говорим понеже не дава да и докачиш ключа. При мене има и друго че понеже съм сложил и други дюзи по големи,то при нормално каране няма разлика понеже екуто е сток и сондата корегира всичко,ма на пълна газ,и студен мотор се усеща голяма разлика.
                  Благодаря!

                  Ще го тествам и аз в най-скоро време.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    Благодаря!

                    Ще го тествам и аз в най-скоро време.
                    А тия дълги кабели просто ги оставяш да си стърчат нали? Баси ще взема да я тунинговам и аз
                    sigpic
                    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                      А тия дълги кабели просто ги оставяш да си стърчат нали? Баси ще взема да я тунинговам и аз
                      3 СА вариантите ,а да ги оставиш да си стърчат ,да ги отрежеш и скъсиш или да си вземеш кабели от евро 3.Аз понеже не знаех ,а и понеже има много професори кадето си пишат през главата,за бубините ,че имали вградени комутатори и на евро 3 мотора идва ток на едната свещ и после след х микросекунди идвал ток на другата свещ с цел удължаване на искрата,смених и бубините с тези от евро 3 ,ма после питах един човек ,и ме светна ,че няма такова нещо.

                      http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=78965 тука има и снимка.
                      Last edited by nicola 59; d.m.y г., 11:47.
                      155 2.0 16v МY95 Sport

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                        А тия дълги кабели просто ги оставяш да си стърчат нали? Баси ще взема да я тунинговам и аз
                        Да, за пробата ще ги ползвам тях. Ако ми хареса може да мисля за други.

                        ---------- Post added at 11:52 ---------- Previous post was at 11:46 ----------

                        Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщение
                        3 СА вариантите ,а да ги оставиш да си стърчат ,да ги отрежеш и скъсиш или да си вземеш кабели от евро 3.Аз понеже не знаех ,а и понеже има много професори кадето си пишат през главата,за бубините ,че имали вградени комутатори и на евро 3 мотора идва ток на едната свещ и после след х микросекунди идвал ток на другата свещ с цел удължаване на искрата,смених и бубините с тези от евро 3 ,ма после питах един човек ,и ме светна ,че няма такова нещо.

                        http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=78965 тука има и снимка.
                        Това за времезакъснението, по-скоро мисля, че го има но не се усеща. И то се реализира от ECU - то а не от някакви специални бобини.
                        Иначе няма никаква логика да направят при CF2 мотора две свещи на един цилиндър да се палят от 2 различни бобини. Освен съображението, ако грохне една, да не млъкне двигателя.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Да, за пробата ще ги ползвам тях. Ако ми хареса може да мисля за други.
                          Да за пробата става дори без да сваляш бубини нищо само ги разменяш и готово.

                          ---------- Post added at 10:57 ---------- Previous post was at 10:53 ----------

                          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Да, за пробата ще ги ползвам тях. Ако ми хареса може да мисля за други.

                          ---------- Post added at 11:52 ---------- Previous post was at 11:46 ----------



                          Това за времезакъснението, по-скоро мисля, че го има но не се усеща. И то се реализира от ECU - то а не от някакви специални бобини.
                          Иначе няма никаква логика да направят при CF2 мотора две свещи на един цилиндър да се палят от 2 различни бобини. Освен съображението, ако грохне една, да не млъкне двигателя.
                          Няма колега времезакъснение понеже бубината е така направена ,че дава ток заедно и има само 2 жички като при евро 2 няма разлика просто ползват вече 2 те свещи
                          155 2.0 16v МY95 Sport

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщение


                            Няма колега времезакъснение понеже бубината е така направена ,че дава ток заедно и има само 2 жички като при евро 2 няма разлика просто ползват вече 2 те свещи
                            Една бобина захранва 2 свещи и времезакъснение между двете искри няма как да се получи. Затова спор няма.
                            Това, което искам да кажа е че при CF2 мотора се случва следното когато първи цилиндър е в положението преди работния такт:

                            - Голямата свещ се пали от първата бобина.
                            - Вторият изход на тази бобина пали голямата сващ в четвърти цилиндър (в края на изпускателния такт)
                            - Малката свещ на първи цилиндър се пали от четвъртата бобина със съвсем малко времезакъснение спрямо голямата.
                            - Поради това, че четвъртата бобина пали малката свещ в първи цилиндър в този момент тя пали и малката свещ в четвърти цилиндър - пак в края на изпускателния такт.

                            Така се получават 2 искри леко отместени по време в първи цилиндър в началото на работния му такт и две искри отместени на същото време в четвъпти цилиндър в края на изпускателния му такт.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                              Една бобина захранва 2 свещи и времезакъснение между двете искри няма как да се получи. Затова спор няма.
                              Това, което искам да кажа е че при CF2 мотора се случва следното когато първи цилиндър е в положението преди работния такт:

                              - Голямата свещ се пали от първата бобина.
                              - Вторият изход на тази бобина пали голямата сващ в четвърти цилиндър (в края на изпускателния такт)
                              - Малката свещ на първи цилиндър се пали от четвъртата бобина със съвсем малко времезакъснение спрямо голямата.
                              - Поради това, че четвъртата бобина пали малката свещ в първи цилиндър в този момент тя пали и малката свещ в четвърти цилиндър - пак в края на изпускателния такт.

                              Така се получават 2 искри леко отместени по време в първи цилиндър в началото на работния му такт и две искри отместени на същото време в четвъпти цилиндър в края на изпускателния му такт.
                              Е това ако е така значи опровергаваме всичко написано до тук,ако е така значи се ползват и двете свещи ,в работен такт.Ма дали е така не казва никой,аз когато правих тези маневри никои нищо не ми каза.Аз знам че когато бубината пали едната свещ на първи цилиндър другия краи на същата бубина свети на газовете в 4 ти. Ма през това време бубината на 4 цилиндър си мълчи.
                              155 2.0 16v МY95 Sport

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщение
                                Е това ако е така значи опровергаваме всичко написано до тук,ако е така значи се ползват и двете свещи ,в работен такт.Ма дали е така не казва никой,аз когато правих тези маневри никои нищо не ми каза.Аз знам че когато бубината пали едната свещ на първи цилиндър другия краи на същата бубина свети на газовете в 4 ти. Ма през това време бубината на 4 цилиндър си мълчи.

                                Не, в този момент четвъртата бобината не мълчи а пали малката свещ на първи цилиндър. Това лесно може да се докаже, като откачиш лулата от малката свещ на първи цилиндър. Ако четвърта бобина "мълчи" няма да се промени работата на двигателя. Но тя ще се промени. Още по-добре ще се усети разликата, ако откачиш лулата на голямата свещ на четвърти цилиндър.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X